Michiel van Otegem, IT Composer

Monday, February 20, 2006

Vaarwel aan .NET user group

Wellicht dat je het al vernomen had, maar sinds kort ben ik niet meer verbonden aan .NET Gebruikersgroep Nederland dotNED. Een uitleg zal een dezer dagen op de website en in de nieuwsbrief van dotNED verschijnen, en zal als volgt luiden:

Michiel van Otegem zegt dotNED vaarwel
dotNED oprichter Michiel van Otegem verlaat het bestuur van dotNED. Hij geeft het voorzittersstokje door aan Dennis Vroegop. Michiel is al bijna vier jaar geleden begonnen met het opzetten van de gebruikersgroep, wat in oktober 2002 tot de eerste van vele succesvolle bijeenkomsten heeft geleid. Michiel zelf over zijn vertrek:

Ik heb vier jaar lang de gebruikersgroep geleid volgens mijn visie, maar het is tijd dat anderen de richting gaan bepalen. Steeds maar hetzelfde is slecht voor iedere organisatie, en dus ook voor de gebruikersgroep. Nu het bestuur uitgebreid is naar 5 leden door de toevoeging van Thomas Huiijer en bezoeker van het eerste uur Hassan Fadili, heb ik er ook vertrouwen in dat de gebruikersgroep in goede handen is. Dat is natuurlijk wel belangrijk om mijn "kindje" los te kunnen laten. De andere reden voor mijn vertrek is dat, zeker met een klein bestuur zoals we hadden, je er ongezien toch veel tijd in stopt. Op zichzelf is dat geen probleem, maar ik merkte wel steeds vaker dat daardoor andere zaken bleven liggen. Mijn website ASPNL.com moet bijvoorbeeld nodig een facelift krijgen en ik wil weer wat meer artikelen gaan schrijven. Dat zijn dingen die alleen ik kan doen, terwijl de gebruikersgroep juist ontstaan is met het idee dat het een samenspel moet zijn tussen de bezoekers. Bijna alle bestuursleden zijn ook op die manier binnengekomen. "Voor en door .NET ontwikkelaars" zou je kunnen zeggen. Mijn vertrek betekent ook niet dat ik nooit meer op de bijeenkomsten zal komen, ik behoor immers tot de doelgroep. Ik wil iedereen die heeft bijgedragen aan het succes van dotNED en alle bezoekers van de afgelopen jaren heel hartelijk bedanken voor de steun. Ik wens verder de gebruikersgroep en het bestuur heel veel succes in de toekomst, en hoop dat we nog lang profijt zullen hebben van bijeenkomsten georganiseerd door dotNED.

2 Comments:

  • Ik kan me de eerste meeting nog herinneren (was in Woerden toch?). Is het al weer zo lang geleden? Ben er daarna zo nu en dan bijgeweest. Via deze weg hartelijk dank voor het opzetten van de dotNED gebruikersgroep en (mede)organiseren van vele meetings.

    By Anonymous Anonymous, at 20 February, 2006 23:19  

  • De eerste meeting was inderdaad in oktober 2002. Ik was toen echter al ruim een half jaar bezig om de gebruikersgroep van de grond te krijgen.

    By Blogger Michiel van Otegem, at 23 February, 2006 13:38  

Post a Comment

<< Home