Michiel van Otegem, IT Composer

Wednesday, June 15, 2005

Certified Architect? Ik voorlopig niet

Microsoft heeft een nieuw type certificatie naast de reeds bestaande MCSE, MCSD en aanverwante zaken: Certified Architect (zie http://www.microsoft.com/architecture/default.aspx?pid=share.certification&abver=FEEB2E89-4412-4C58-A7F8-9B2CA0E0BDAC). Het "examen" is geen multiple gok, maar je moet een case uitwerken die vervolgens door een review proces heen gaat van reeds gecertificeerde architecten. Een prestigeuze certificatie... ik moet alleen nog mar zien of 'ie nog bestaat tegen de tijd dat ik in aanmerking kom, want de eerste eis is de volgende:

The Microsoft Certified Architect candidate is expected to have at least 10
years of verifiable experience as a practicing architect prior to applying for
the program.

Oftewel je moet 10 jaar aantoonbare ervaring als architect hebben. Gezien ik nog niet eens 10 jaar in het vak zit en uiteraard niet meteen als architect aan de gang ben gegaan duurt het nog wel even voordat ik hieraan kan gaan denken. En in de IT industrie gaat alles zo snel dat deze certificatie met een aantal jaar al weer verdwenen kan zijn...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home