Michiel van Otegem, IT Composer

Tuesday, July 12, 2005

The Monday after

Na een week TechEd is het nu weer tijd om gewoon aan de slag te gaan. Eigenlijk wel lekker, want ik was donderdag al helemaal gaar, om over vrijdag maar te zwijgen. Na een goed weekend zonder techniek (o.a. Artis met zoonlief) is het fijn om weer gewoon met een project bezig te zijn. Dat gezegd hebbende was TechEd wat mij betreft wel weer een succes. Een hoop geleerd (in breedte dat wel), en een hoop mensen ontmoet.
Nadeel is nu wel dat ik alleen nog maar meer zin heb om met VS2005 en SQL2005 aan de slag te gaan. Dat kan helaas maar in beperkte mate zolang het nog beta is, maar ik ben ook m'n eigen projectjes in elk geval in die omgeving aan het maken, ook als ik ze moet compileren voor .NET 1.1. De class designer in VS2005 alleen al scheelt enorm veel tijd. En wat maakt het dan uit als je aan het eind van de rit even over moet hevelen naar VS2003? Eigenlijk zou Microsoft daar rekening mee moeten houden en de mogelijkheid in moeten bouwen om tegen een oude versie van het Framework te compileren. Robert McLaws heeft overigens wel een workaround in de vorm van MSBuild Compatibility Toolkit 1.0, maar dat vind ik weer wat teveel werk. Even de bestanden importeren in VS 2003 vind ik prettiger. Het gaat me in eerste instantie ook om de designers. Als er code geschreven moet worden maakt het niet zo gek veel meer uit.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home