Michiel van Otegem, IT Composer

Sunday, March 05, 2006

FormView/Details hell met een Calendar control

Dit weekend zat ik te stoeien met een simpele CRUD pagina a la http://www.asp.net/QuickStart/util/srcview.aspx?path=~/aspnet/samples/data/GridViewMasterDetailsInsert.src. Een van de velden was een datum veld, en als ik in Edit en Insert modus een Calendar control invoegde, dan ging er van alles mis in de event sfeer. Ten eerst kon het een aantal keer klikken duren voordat de kalendar daadwerkelijk een andere datum geselecteerd had, en als ik opsloeg was de datum geregeld alsnog verkeerd. Uiteindelijk bleek het euvel niets meer te zijn dan het feit dat ik de controls in Edit en Insert modus dezelfde naam gegeven had. Aangezien een naar TemplateField geconverteerd veld dit ook doet met de TextBox controls die standaard gebruikt worden leek me dat geen probleem.

Vloekend dat de DetailsView/FormView niet bruikbaar zou zijn in de echte wereld ben ik wat andere dingen gaan proberen, totdat ik toch vond dat het moest kunnen werken en met frisse moed weer opnieuw begon. En ja hoor... daar werkte het ineens, door slechts die ene kleine wijziging. Misschien dat ik de jongens in Redmond even moet adviseren dat ze bij het genereren van templates de controls verschillende namen moeten geven...

UPDATE:
Het blijkt dat dit proobleem alleen voorkomt in hele specifieke situaties. Als je een geheel neiuwe pagina maakt zonder opmaak, Master Pages, etc. werkt het allemaal prima. Alleen bij een bepaalde combinatie (welke is me op dit moment niet duidelijk) van onderdelen doet dit probleem zich voor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home