Michiel van Otegem, IT Composer

Wednesday, March 29, 2006

Soms zijn nieuwsbrieven toch wel handig

Ik beschouw mijn computer echt als een gebruiksvoorwerp. Ik ben dus niet zoals veel ontwikkelaars die hun systeem helemaal instellen voor optimaal gebruik en vele keyboard shortcuts kennen. Nee, ik doe pas wat als ik het nodig heb, of er het nut van inzie. Zo had ik wel eens van ClearType gehoord, en wist ik dat dit in Windows Vista zit. In Vista leest de tekst op een LCD scherm er daardoor prettiger dan als je "normale" instellingen hebt. Zoals met Windows XP, waarvan ik tot vandaag dacht dat het geen ClearType had. Dit veranderde door de "At Home and At Work" nieuwsbrief van Microsoft. Ik weet nog steeds niet waarom ik dat ding nooit uitgezet heb, maar vandaag was ik blij dat ik dat niet gedaan had. Via de nieuwsbrief kwam ik bij Flat-panel monitors: 5 things to know en daarin werd gezegd dat je ClearType op Windows XP ook kan instellen. Nou, dat klopt, en het werkt heerlijk. Nu kun je e.e.a. instellen via de Appearance tab van je display settings, maar je kunt ook lui doen en gaan naar Turn on Windows XP ClearType en de boel meteen "tunen".

2 Comments:

Post a Comment

<< Home