Michiel van Otegem, IT Composer

Friday, June 24, 2005

RSS ondersteuning in Windows "Longhorn"... waarom wacht Microsoft zo lang?

RSS is overal en ik zat ook al echt een tijdje te wachten totdat Microsoft een leuke add-on of zoiets zou uitbrengen voor Windows om handig met RSS feeds om te kunnen gaan. Microsoft brengt vrijwel elk ander stuk software dat een leuke enhancement biedt voor Windows op de markt, dus waarom niet ook een RRS Reader? Helaas wordt dat dus nog even wachten, want dat wordt pas ingebouwd in Windows "Longhorn", zoals vandaag bekend gemaakt.

Wel cool aan de implementatie van Microsoft is de integratie met andere tools. De RSS reader haalt content en afbeeldingen e.d. over, en die zijn dan beschikbaar voor alle applicaties. Een kleine bedenking heb ik daarij wel, want dit maakt de weg vrij voor allerhande attacks als je het mij vraagt. Opletten dus Microsoft!
Verder zal de RRS reader slim met je netwerk bandbreedte omgaan door in zoveel mogelijk te doen in "idle network bandwidth". Verder biedt Microsoft een uitbreiding van RRS 2.0 onder dezelfde open licentie (Creative Commons) die het mogelijk maakt om top-10 lists e.d. aan te maken op websites waar de gebruiker weer op in kan schrijven. We zijn benieuwd.

2 Comments:

  • Als ik dit lees, komt het ook in IE7. De eerste bètaversie van Internet Explorer 7, met feedondersteuning, staat gepland voor deze zomer en de feed-API's zullen in september tijdens de PDC worden gepresenteerd.

    By Anonymous Anonymous, at 25 June, 2005 15:44  

  • Dat lees ik er inderdaad ook uit. Ik vind ook dat echter rijkelijk laat. Ik had al zeker 6/12 maanden geleden iets verwacht. Maar ja, beter laat dan nooit...

    By Blogger Michiel van Otegem, at 27 June, 2005 14:12  

Post a Comment

<< Home